3 περίπου χρόνια µετά το τέλος των Ολυµπιακών Αγώνων, η Αθήνα συνεχίζει να επεκτείνεται µε χαώδεις ρυθµούς. Η παντελής έλλειψη Ρυθµιστικού Σχεδίου και η πριμοδότηση χρήσης του ΙΧ αυτοκινήτου έχουν επιφέρει τεράστια διαρθρωτικά και κυκλοφοριακά προβλήµατα στο εσωτερικό της πόλης, καθώς και την οικιστική αλλοίωση συνοικιών που θεωρούνταν “προάστια”. Απέναντι στη λογική µετατροπής της Αθήνας σε έναν κόµβο µεταφορών και εµπορίου, οι ορεινοί της όγκοι αποτελούν σηµαντικό εµπόδιο. Ειδικότερα για τις περιοχές της νοτιοανατολικής Αθήνας, ο ορεινός όγκος του Υµηττού εµποδίζει τα επιχειρηµατικά σχέδια (“µικρά” ή “µεγάλα”) για ελεύθερη δόµηση και οικιστική εξάπλωση πάνω στο βουνό και “φρενάρει” τις επεκτατικές βλέψεις ιδιωτικών εταιριών (βλέπε ∆ΕΗ Α.Ε., κληρονόµοι) και, πολλές φορές, «κοινοφελών» οργανισµών (∆ήµοι, Εκκλησία κλπ). Αλλά σίγουρα το µεγαλύτερο σχέδιο καταστροφής του Υµηττού αποτελεί η νότια προέκταση της Περιφερειακής Λεωφόρου Υµηττού. . .
Ενηµερωτικά:
Το νότιο τµήµα της ∆υτικής λεωφόρου Υµηττού προβλέπεται να κατασκευαστεί ως συνέχεια της υφιστάµενης «Αττικής Οδού», από το στρατόπεδο Σακέττα (Βύρωνας) µέχρι τα όρια των δήµων Αργυρούπολης - Γλυφάδας και να συνδεθεί µε το νέο οδικό άξονα Σπατών - Ελληνικού, µέχρι την παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος. Το συνολικό µήκος του νέου αυτοκινητόδροµου προβλέπεται να είναι 10 χιλιόµετρα περίπου, εκ των οποίων τα 7 προβλέπεται να περάσουν από τον ορεινό όγκο του Υµηττού πάνω από τον Καρέα, την Ηλιούπολη και την Αργυρούπολη.
Πιο συγκεκριµένα, η πιο πρόσφατη µελέτη του ΥΠΕ.ΧΩ.∆.Ε. που έχουµε υπ’ όψη µας (Αύγουστος 2006) και η οποία δεν έχει επίσηµα δηµοσιοποιηθεί στους κατοίκους και τους Ο.Τ.Α. της περιοχής, προβλέπει τη δηµιουργία ενός οδικού άξονα συνολικού µήκους 8100 µέτρων, µε 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, 2 λωρίδες έκτακτης ανάγκης, καθώς και νησίδα 3 µέτρων (συνολικού πλάτους 25 µέτρων περίπου). Στο τµήµα Καισαριανή - Βύρωνα προβλέπονται 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Η λεωφόρος θα διέρχεται από τον ορεινό όγκο του Υµηττού σε υψόµετρο 150 - 300 µέτρων και η προβλεπόµενη ταχύτητα είναι 120km/h. Προβλέπονται 4 κόµβοι σύνδεσης: α) Με Βύρωνα (Σακέττα) β) Με Ηλιούπολη (Σοφοκλή Βενιζέλου) γ) Με Αργυρούπολη (Κύπρου - Γούναρη) δ) Με Λεωφ. Βουλιαγµένης. Ακόµη, έχουν προβλεπτεί 3 τούνελ συνολικού µήκους 3600 µέτρων: 1) Καισαριανή - Βύρωνας, 400 µέτρα 2) Βύρωνας (Καρέας) - Ηλιούπολη, 1800 µέτρων 3) Ηλιούπολη (Αστυνοµικά) - Αργυρούπολη, 1400 µέτρα. Επίσης προβλέπεται ένα υπογειοποιηµένο τµήµα 1400 µέτρων που θα συνδέσει την νότια περιφερειακή λεωφόρο Υµηττού µε την λεωφόρο Βουλιαγµένης και ένα επιφανειακό µεταξύ λεωφόρου Βουλιαγµένης και παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος. Τέλος, προβλέπεται ένα υπογειοποιηµένο τµήµα που θα συνδέει την περιφερειακή Υµηττού µε το κέντρο της Αθήνας (περιοχή HILTON) κάτω από την Πανεπιστηµιούπολη Ιλισίων.
Ενηµερωτικά:
Το νότιο τµήµα της ∆υτικής λεωφόρου Υµηττού προβλέπεται να κατασκευαστεί ως συνέχεια της υφιστάµενης «Αττικής Οδού», από το στρατόπεδο Σακέττα (Βύρωνας) µέχρι τα όρια των δήµων Αργυρούπολης - Γλυφάδας και να συνδεθεί µε το νέο οδικό άξονα Σπατών - Ελληνικού, µέχρι την παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος. Το συνολικό µήκος του νέου αυτοκινητόδροµου προβλέπεται να είναι 10 χιλιόµετρα περίπου, εκ των οποίων τα 7 προβλέπεται να περάσουν από τον ορεινό όγκο του Υµηττού πάνω από τον Καρέα, την Ηλιούπολη και την Αργυρούπολη.
Πιο συγκεκριµένα, η πιο πρόσφατη µελέτη του ΥΠΕ.ΧΩ.∆.Ε. που έχουµε υπ’ όψη µας (Αύγουστος 2006) και η οποία δεν έχει επίσηµα δηµοσιοποιηθεί στους κατοίκους και τους Ο.Τ.Α. της περιοχής, προβλέπει τη δηµιουργία ενός οδικού άξονα συνολικού µήκους 8100 µέτρων, µε 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, 2 λωρίδες έκτακτης ανάγκης, καθώς και νησίδα 3 µέτρων (συνολικού πλάτους 25 µέτρων περίπου). Στο τµήµα Καισαριανή - Βύρωνα προβλέπονται 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Η λεωφόρος θα διέρχεται από τον ορεινό όγκο του Υµηττού σε υψόµετρο 150 - 300 µέτρων και η προβλεπόµενη ταχύτητα είναι 120km/h. Προβλέπονται 4 κόµβοι σύνδεσης: α) Με Βύρωνα (Σακέττα) β) Με Ηλιούπολη (Σοφοκλή Βενιζέλου) γ) Με Αργυρούπολη (Κύπρου - Γούναρη) δ) Με Λεωφ. Βουλιαγµένης. Ακόµη, έχουν προβλεπτεί 3 τούνελ συνολικού µήκους 3600 µέτρων: 1) Καισαριανή - Βύρωνας, 400 µέτρα 2) Βύρωνας (Καρέας) - Ηλιούπολη, 1800 µέτρων 3) Ηλιούπολη (Αστυνοµικά) - Αργυρούπολη, 1400 µέτρα. Επίσης προβλέπεται ένα υπογειοποιηµένο τµήµα 1400 µέτρων που θα συνδέσει την νότια περιφερειακή λεωφόρο Υµηττού µε την λεωφόρο Βουλιαγµένης και ένα επιφανειακό µεταξύ λεωφόρου Βουλιαγµένης και παραλιακής λεωφόρου Ποσειδώνος. Τέλος, προβλέπεται ένα υπογειοποιηµένο τµήµα που θα συνδέει την περιφερειακή Υµηττού µε το κέντρο της Αθήνας (περιοχή HILTON) κάτω από την Πανεπιστηµιούπολη Ιλισίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου